پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پروژه راه آهن دورود - خرم‌آباد به‌عنوان یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور در حال اجراا ست و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عباس خطیبی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان اظهار داشت: در رابطه با طرح راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد مهمترین موضوعی که ما پیگیری کردیم بحث تامین اعتبار پایدار و انتفاعی کردن آن بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

عایق استخر

 

وی با اشاره به در نظر گرفتن مبلغ 120 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این طرح، افزود: امسال میزان اعتبار طرح، 27 میلیارد تومان بوده که برای سال بعد 60 درصد افزایش اعتبار در قانون بودجه را پیشنهاد داده ایم که در حال تصویب است.

بیشتر بخوانید
وزیر ‌راه و شهرسازی: 14 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور اجرا می‌شود / تامین فاینانس ‌برای راه آهن اردبیل

اتصال کهگیلویه و بویراحمد به راه آهن 1300 میلیارد تومان نیاز دارد

راه آهن اردبیل طعم تلاش را چشید+تصاویر

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در رابطه با کیفیت پروژه راه آهن دورود - خرم‌آباد عنوان کرد: این 114 کیلومتر پروژه ریلی یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور است ما در این مسیر حدود 31 کیلومتر تونل داریم.

وی با بیان اینکه طویل‌ترین تونل‌های ریلی کشور و خاورمیانه در این پروژه ساخته می‌شود، بیان کرد: دو تونل سه هزار و 700 متری و یک تونل چهار هزار و 800 متری در این پروژه داریم که از نظر طول و ابعاد، در کشور بی‌سابقه‌اند و روش ساخت، بهره‌برداری و روش ایمنی آن هم در نوع خودش کم نظیر است.

خطیبی خاطرنشان کرد: 30 درصد مسیر این پروژه، پل و تونل است در حالی که در سایر پروژه‌هایی که در دست احداث داریم، طول پل‌ها و تونل‌ها حداکثر به 20 کیلومتر می‌رسد.

استخر کشاورزی

 

وی گفت: راه آهن دورود - خرم‌آباد 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود 300 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که تمام تلاشمان را به‌کار می‌گیریم تا آن را در زمان مناسب به بهره‌برداری برسانیم.

 

منبع تسنیم نیوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: